2012. szeptember 17., hétfő

Hétvége


Hát, mit mondjak? Jó egy fárasztó hétvégénk volt.:-) Megérkezett még két adag tűzifa, de szerencsére esett végre, így hagytuk egy darabig.
Először is befejeztük a fugázást (vendégházrész, étkező). Mit befejeztük? Elkezdtük. Ugyanis az első fugázás teljesen rossz volt, ki kellett kaparni (ami nem esett ki magától) a résekből, kiseperni, összeseperni, majd azt a vörös vackot lesikálni (kb. 3-szor), majd lemosni, felmosni a maradékot. Vagy "döglött" volt az előző anyag (tönkrement), vagy nem fugázó anyag volt, hanem sima vasoxid, vagyis színező. Mi meg még sajnáltuk, hogy nem lett elég.:-)) Aztán csemperagasztóval kevertük a vasoxidot. és a Zuram kifugázta újra, én meg a maradékot töröltem le a szegélyről. Most mindenesetre kész van, lehet még rajta javítani, de azt már csak legközelebb.
Mikor elállt az eső, akkor a fát hordtuk be a fáskamrába, meg tető alá. Közben Drágám glettelt, fát hordott míg száradt, aztán csiszolt, én főztem. Aztán ebéd után kiszalagoztam a gerendáknál, ajtóknál, ablakoknál. Aztán megint glettelt, megint csiszolt.
A "mester" munkában

Tele a fatároló


A másik oldala is


Ez is fedett hely, ez is alkalmas fatárolásra
Már csak ennyi van vissza
(Mindenkit megnyugtatok, vasárnap estére ez is eltűnt)

Ő pedig már a jövő évi tüzelő része

Kezdek lassan aggódni a jövő évi fűszerkertünk miatt, így egy ideiglenes fűszerkertet kezdtem el kialakítani, ahol legalább pár tő levendula, kakukkfű, rozmaring, oregánó, zsálya, lestyán, citromfű, menta megterem. Egy félárnyékos részen kapával eltüntettem kb. 2 négyzetméteren a füvet, gazt. Majd elkezdtem felásni. Mit mondjak, ez nem női munka. Úgy elfáradtam, mint egy kutya, ahogy mondani szokták. De nem akartam a Zuramat ezzel is terhelni, van neki dolga elég.  Mikor "A JÓZSIBÁCSI" meglátta, megkérdezte, hogy mennyit ásóztam eddig. Nem mertem megmondani, hogy tulajdonképpen életemben először csinálom (az Apukámtól viszont sokszor láttam, úgyhogy tudom, hogy mi a lényege), pironkodva mondtam neki, hogy nem sokat.:-)) Azt javasolta, hogy mindjárt trágyát is ásózzak bele, a Marika néni (neki van tehene Dadán) szívesen ad jó érett trágyát. Mondtam neki, hogy már arra nincs időnk, hogy még trágyát is hozzunk, egyelőre felásom, aztán majd bekapálom a trágyát. Néhány óra múlva visszajött, és felajánlotta, hogy ha hoztunk trágyát, ő bekapálógépezni. Hát mit mondjak, óriási segítség, nem lehetünk elég hálásak ezért.
Így ások én:-))

Hááát, még van vissza bőven:-))


Amíg "beindul" a fűszerkert, kénytelen vagyok "cserepes" megoldással beérni.:-))



Azt is megbeszéltük, hogy szoktak közösen szántatni, ami azt jelenti, hogy hívnak egy traktorost Szennáról, aki akkor mindenkinek felszántja a földjét. Megbeszéltük, hogy az idén ősszel akkor már a miénket is beszervezik.:-)) A veteményest kell, meg a leendő "nagy" fűszerkertet. Aztán a Medallonos gyomirtás a tavaszra marad, mert az idén a szárazság miatt már nem hajt ki a gaz sem. és a gyomirtás után 3 héttel állítólag már lehet palántázni ennél a szernél, mert nem marad a földben, elbomlik.

Közben az ősz vitathatatlanul "belopózott. Érik a dió, hullik az alma. Mostantól folyamatosan lehet szedni a diót, és lassan az utóérő almát, körtét.
Már szárad a dió

Sajnos az almafa is:-((

A denevérünk (azt hiszem) megkezdte a téli álmát
(Nem így szokott "lógni", nem szokta magát bebugyolálni, meg ha zavarjuk, odébb röppen, most meg hagyta magát lefotózni)

Remélem még sok őszi eső hullik, mert, mint az "ásós" képen is látszik, nagyon száraz a föld. Az udvarunk is teljesen kopár.
Azért van egy burjánzóan zöld részünk:-))



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése