2013. július 15., hétfő

Hurrá, őstermelők lettünk!!!


Jobban mondva csak a Zuram, de ő aztán az lett, a javából!:-) Lett neki őstermelői igazolványa, adószáma (mer' a NAV-nál is voltunk ám!:-)), nyugtatömbje, stb. Most már csak egy könyvelőt kell kerítenünk, aki érti azokat a titkos jelentésű mondatokat, negyedéves bevallási papírokat, amiket a NAV-nál emlegettek. (Amúgy csak itt írom, hogy NAV, szóban mindig APEH-ot mondok, mert azt már úgy megszoktam.:-))
Tiszta misztérium az egész: ügyfélkapu, ilyen meg olyan számú nyomtatvány, meg elektronikus bevallás, miegymás. De majd egy jó könyvelő átvezet bennünket az útvesztőn, mint Szürke Gandalf a hobbitkákat.:-))
A Munkaügyi Központnál elnyerte a pályázatot az őstermelővé váláshoz, így van segítség a kezdetekben, van miből fizetni a rengeteg járulékot. Jól  sikerült a pályázat, főleg az "üzleti terv". Mondjuk nekem kicsit szépirodalmi volt a stílus egy "üzletihez" képest, de úgy látszik annyira megalapozottnak tűnt így is, hogy megszavazták a bizalmat a mi kis gazdaságunknak.

Ja, már régen akartam írni, hogy kész a logónk (legalább már vagy úgy fél éve), de a grafikus-informatikus barátunk szerint: "túl részletgazdag" (puszi Tamás, azért szeretünk) volt, és a digitalizáláshoz alakítani kellett. Amint lesz felrakható képem róla, mutatom.
(Közben elképzeltem, ahogy ixedik Pius vagy Leo vagy akármilyen pápa (utána néztem, IV. Szixtusz) nézegeti a Sixtus kápolnát, és unottan odaveti Michelangelónak: szép, szép ez a mennyezeti freskó, csak, hát...  hogy is mondjam..... túl részletgazdag.:-)) (Bocsi Tamás, tudom, hogy igazad volt grafikus-informatikus szempontból.)
Amúgy a logót szomszédunk, barátunk Kata készítette, a kézműves, aki azokat a gyönyörű ékszereket is, amikből már mutattam.

Bocsi,most nincsenek képek, majd legközelebb, mert mennem kell fejni a kecskéket.

5 megjegyzés:

  1. Kedves őstermelők, gratulálok.

    VálaszTörlés
  2. Így jár, aki lépést akar tartani a 21. századdal... Kecskék + logó:)) Azért mégsem mennék vissza az őskorba:)))) Én is végigjártam ezt a lépcsőt, amit Ti!

    VálaszTörlés
  3. Nincs semmi ördöngösség az ügyfélkapuban, meg a NAV-os nyomtatványokban, számomra teljesen egyértelmű :-) Majd belejöttök!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon vicces!:-)) Ha én is pénzügyes, mérlegképes lennék.... De nem vagyok, sőt! Asszem be vagyunk oltva ezek ellen.:-)) Ettől függetlenül bele fogunk jönni. Remélem.:-))

      Törlés
  4. Mi is gratulálunk!
    Az ügyfélkapu, elektronikus ügyintézés nagyon egyszerű, és nagyon felhasználóbarát - szerintem, hidd el, belejöttök.:-)

    VálaszTörlés