2013. január 24., csütörtök

Időhiány


Amióta felújítunk, költözésre készülődünk, állandó időhiányban szenvedek. Pedig el kéne menni fogorvoshoz, ultrahangra  stb. Aztán persze főzni is kéne, hogy vinni tudjak ebédet a munkahelyemre, meg Dadára, ahol momentán nem nevezném egyik helységet sem konyhának. A miénk még nincs összerakva, a vendégházét pedig a kőművesünk szerszámai, csempék, egyebek uralják.
Szóval hetek óta csak ripsz-ropsz ételek készülnek, amikben egyre kreatívabb vagyok, mert ugye: a szükség nagy úr!:-)) Persze felrakni a blogra, a fent említettek miatt szintén nincs időm, de most kivételt teszek, mert egynek úgy is elkérték a kollégáim a receptjét (kóstolás után). Ez nem saját recept, volt Szabolcs megyei (itt laktak albérletben, a szomszéd házban) szomszédaink, barátaink hívtak át vacsorára egyszer, és Gabi ezt sütötte.
Előre szólok, hogy az étel maga a gasztronómiai "szentségtörés", és egyeseket megbotránkoztathat. (Azt hiszem a filmek előtt is szokták a nézőket figyelmeztetni, hogy az alkotás a nyugalom megzavarására képes jeleneteket is tartalmaz.:-))
Szóval:

Mézes-kólás csirke:  (Én figyelmeztettem mindenkit!:-))

1-1 1/2 kg csirkecomb
3 evőkanál ketchup
2 evőkanál vegeta (mondtam!:-))
3 evőkanál méz (Az egyetlen természetes összetevő. Bár attól függ, hogy honnan van a csirke, azt is vehetjük természetesnek.Bár, ha már a méznél tartunk, én még emlékszem a Kínából jött méz botrányára.:-))
1,5 dl kóla (Na, itt aztán vége a világnak!:-))

Összekeverem a hozzávalókat, beleteszem a csirkét (kicsit hagyhatjuk állni benne, de nem muszáj), kivajazott tepsibe öntjük, alufólia alatt kb. 1/2 órát sütjük 180 fokon, majd fólia nélkül pirítjuk, amíg piros nem lesz. Rizzsel vagy krumplipürével tálalom. Villámgyors, édes-savanykás, érdekes, de szerintem (családom, kollégáim szerint is) finom.

Ja, és becsszóra nem úgy lett a recept, hogy kettőt lapoztam a szakácskönyvben!:-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése