2012. július 4., szerda

Újra Dadán

A szappankészítő tanfolyam után (ölemben a hűlő szappanokkal) irány Dada! Bár előtte még bő másfél órán keresztül a 35 fokban pakoltuk az autót és egy utánfutót, hogy végre a saját ágyunkban aludhassunk otthon.:-)) (Az előző hétvégén ugyanis egy otthagyott vendégágyon aludtunk. Mondjuk a célnak megfelelt.) Vittünk ágyat, ágybetéteket, szerszámokat, kis szekrényt a holminknak, stb. Renget dolgot.
A szappanokat azért kellett vinni, mert ebben a hőségben nem maradhattak magukra, különben kivált volna belőlük újra az olaj. Jobb helyük volt a légkondis autóban és utána a hűs pincében.
Bejelentkeztek első vendégeink is, barátaink Pécsről, akik segíteni szerettek volna valamit. Jöttek utánunk, segítettek bepakolni a házba azt a rengeteg mindent, amit vittünk. Aztán a fiúk az ágy összerakásába kezdtek, de közben kiderült, hogy hiányoznak csavarok. Mivel ők másfél éves fiukkal voltak, haza kellett már menniük. Mi viszont tényleg saját ágyban akarván aludni, a kaposvári OBI felé vettük az irányt, csavarokért. Ekkor már fél 8 volt. De lett csavar, lett ágy, lett vacsora (persze megint tíz óra körül).
Vizünk sajnos még mindig nincs, a házi vízmű sem lett kész és a vezérlés sem. No majd a jövő héten.:-)) Viszont a kút kezd magához térni, most  már több víz volt benne, mint a múlt héten.
Úgyhogy víz a kerti csapról, fazékban megmelegít, kádba beönt, beleül, mosakszik, saját ágyba ájul......
Másnap kora reggel kidobott az ágy (végre a saját:-)), így csináltam pár fotót a birtokról.
A vasárnapi programunkról majd a következő bejegyzésben.....

Házunk elbújva

Az istálló

Kicsit (még) elhanyagolt gyümölcsösünk

Szintén a gyümölcsös


A szomszéd lova gondolta megnézi, mit csinálok én ott korán reggel

A szomszéd fűje (ez esetben a miénk) mindig zöldebb:-))
Ez már birtokháborítás?:-))

A következő képek a telek közepéről körbefényképezve készültek Ezt lehet a birtok "legmagasabb"  (majdnem teljesen sík) pontjáról látni



A szemben lévő domb mögött a Petörke tó bújik


Bárdudvarnok látképe tőlünk

Körben tovább
Leendő konyhakertem:-((
Hááát, van mit csinálni



Leendő fűszerkertem az istálló déli oldalán
Sajnos a fügefa kifagyott. Már hajt újra, de ki kell szabadítani.

Itt lesz a baromfiudvar

Ide menta ültetvényt tervezek

A mi utcánk

Ez a bokor már a múlt héten is ilyen gyönyörűen virágzott
Van valakinek bevált módszere arra nézve, hogy hogyan kell több éve parlagon hagyott kertet újra művelésbe fogni? Meg olyan területet, ami igazából gyep, szérű volt előtte?
Kigyomlálni lehetetlen. Gyomirtó? Attól mondjuk ódzkodom erősen. Vagy le kell kaszálni, és beszántani?
Én eddig csak kiskertet műveltem, azt nem volt nehéz kicsit kitisztítani, utána rendszeresen gazolni.
Segítsetek Vuknak, a kis rókának.:-))

9 megjegyzés:

  1. Kedves Anyavirág! Mint észrevehetted, én új vagyok itt, viszont ahogy leültem olvasgatni a blogokat, itt ragadtam. Végigolvastam a történetet elejétől a mai napig, és drukkolok Nektek, hogy a sok szép terv megvalósuljon. Jövök máskor is.

    VálaszTörlés
  2. Én is ma fedeztelek fel..a remetekertnél...hát....bizony én is ittragadtam..Tetszik a porta..az istálló nagyon jol néz ki..a háznak csak alig egy csücskét látni..de ovatosan kell ám fényképezni..Hogy lásd is..meg ne is tudd beazonositani!..Sok munka lesz..de hajrá..én szurkolok Nektek is..Szépen irsz..érdekesen,reálisan..tetszik..Bizony boldog lehet akinek ilyen nagy tér áll a rendelkezésre..Nekem sajnos csak 275 négyzetméter ..házzal együtt..:)még be fogok kukkantani..de a kis kertemmel meg vagyok elégedve...

    VálaszTörlés
  3. Mi kezdtük felásni a tavasszal, s kirázni a gyomokat, közülük a földet. Nem voltunk irigylésre méltóak. Ahol puha volt a föld, könnyebb volt. Ezt konyhakert szinten tettük. Kaptunk javaslatot szántásra, akár kicsi traktorral, de nem lehet hozzáférni.

    VálaszTörlés
  4. Ejha! Nagyon helyre kis birtok ez, biza! Sok munkátok lesz vele, de soraidból érződik a szándék, az akarat..., és az öröm.
    Szerintem szántással törjétek fel a földet. Kapható olyan permetező szer, amivel magát a földet kell permetezni (jóval a beültetés előtt), így csak minimális gaz tud visszanőni. Bár ez nem bio, de hasznos. Ez tapasztalat.
    Hajrá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megírnád a szer nevét? Meg hogy hogyan kell használni? Utánanéznék...
      Köszönöm mindenkinek a biztatást.:-))

      Törlés
  5. Én is most találtam ide :D

    Jó lenne ismerni, hogy a birtok területén milyen növények vannak, nem mindegy.
    Ha gyomtalanítani akarod a konyhakertet, lehet, elég szántani ősszel, aztán sűrűn forgatni jövőre a kapát.
    Ha nincs szerencséd, akkor lehet, először gyomírtózni kéne, másként soha nem jársz a gaz végére.
    Nálam első években a kézi módszer működött, egyesével, ásónyomonként kifordított föld átbogarász, kiráz, gaz gyökere kosárba.
    Aztán két év alatt haladtam nagyjából 20 m2-t. Na, akkor jött a Glialka. Totális gyomírtószer, mindent visz, amit zöld állapotban ér, levélről szívódik fel, és kb 10 nap alatt úgy néz ki a terület, mint amit lelángszóróztak.
    Előnye, hogy viszi a tarackot, gyökerestől- attól máshogy nem is bírsz megszabadulni, ahány darabra vágod a gyökerét, annyi új növényt kapsz :(- és utána bármit ültethetsz, nem lesz baja.
    Hatóanyaga glifozát- több néven kapható pl Glialka, Medallon, stb, nem árt hozzá tapadássegítő szert keverni.
    Ha úgy döntesz, hogy használod, akkor még az idén, növekedési időszakban le kell permetezni, és ősszel megszántatni, lehet, jövő tavaszon sem árt megismételni a túlélők likvidálása miatt.
    Vagy, megvárod a jövő tavaszi intenzív növekedési időt, akkor nyomod le, de akkor a jövő szezon eléggé elvész, csak palántáról tudsz majd ültetni, illetve a tavaszi talajmunkák nem mindig kielégítőek.
    Fúú, hosszú lettem :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Fernel!
      Örülök, hogy jöttél! Nekünk hál'Istennek olyan nagy a kertünk, hogy a 2 év/20 m2 megoldás nem járható. Kiderült, hogy a másik szomszédunk (aki szintén Józsi bácsi, hogy-hogy nem:-)) növényvédős, és ő is a Medallont ajánlotta, mert gyors, és hatásos, és szerinte 2 hét alatt elbomlik, a földre hullva elbomlik, csak a zöld levélen át szívódik a növénybe, onnan le a gyökércsúcsig és vissza, elpusztítva a gyomot. Állítólag 2 hét múlva már lehet veteményezni. Ő is ezt ajánlotta: zöld növényt lepermetezni, majd tavasszal az új kelést még egyszer, mert már elszórta a magját.
      Nagyon köszönöm a kimerítő hozzászólást, sokat segítettél Te is, Józsi bácsi is. Remélem a továbbiakban is számíthatok a tanácsaidra. Elkelnek a tanácsok.:-))

      Törlés
  6. Az ilyen Józsibácsikat nemzeti kinccsé kéne nyilvánítani :D
    Igen, jól mondja, utána bármit vethetsz, ültethetsz.
    Nem semmi melótok lesz vele, de megéri, most még az elején meglépni a gyommentesítést, később, amikor már vannak haszonnövényeid, akkor sokkal nehezebb olyan időpontot találni, amikor a kultúráknak már- még nem ártasz, a gyom meg optimális állapotban van.

    Jövök máskor is, és ha tudok segíteni, szívesen teszem :D

    VálaszTörlés