2012. február 28., kedd


 Nagyon szeretek sütni, főzni. Állítólag nem is csinálom rosszul. Arra gondoltam, hogy pár családi kedvenc receptjét megosztom az olvasókkal, olyanokat, amik nem annyira közismertek talán.
Egy nagyon finom leves illetve egytálétel receptjével kezdeném, amit szombaton ettünk. A recept egy barátnőmtől származik, aki Szlovéniában evett ilyet, amikor túrázni voltak. Evés után "megfejtette", hogy hogyan is készülhetett, és velem is megosztotta. Azóta is rendszeresen szerepel nálunk. Fénykép nem készült róla, míg nem tanultam bele az ételfotózásba.:-))

 Ricet  (4 személyre)
1 fej vöröshagyma (olajon megpirítani)
Fokhagyma
Őrölt fűszerpaprika
1 nagy marék árpagyöngy (magyarul: gersli J ) (20-30 dkg)
Felöntjük vízzel, leveskockát teszünk hozzá. Főzzük.
Utána bele:1 zeller- 2 sárgarépa- 2 krumpli (lehet több is, ízlés szerint)
Fűszerek: Babérlevél, Kakukkfű, Petrezselyem, Majoránna, Só, Bors
A végén: 25 dkg fehérbab (én egy konzervvel szoktam hozzáadni), 40 dkg apróra vágott füstölt tarja, vagy csülök, vagy füstölt pulykacomb (ki mit szeret) Tejszín Én most házi füstölt sonkát tettem bele, amit előfőztem, de jóval kevesebbet, hogy ne nyomja el a többi ízt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése